דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לידה רגילה או לידה טבעית - מה בשבילכם? 

מאת    [ 21/12/2006 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 4017 פעמים ]

ההתעוררות  המבורכת וההתעניינות הגוברת שחלו בשנים האחרונות בכל הקשור לתחום הריון ולידה, הביאו עמם, בין היתר, למבול של ביטויים הקשורים לכאורה, ל"סוגים" שונים של לידות. עם המבול הגיע גם הבלבול וכאן אני מנסה לעשות מעט סדר בדברים.
רבים שואלים לגבי משמעותם של מושגים כגון: לידה קונבנציונאלית, לידה פעילה, לידה טבעית, לידה "רגילה", לידה אלטרנטיבית, לידה "אחרת", לידת בית, לידת מים, לידה פיזיולוגית, לידה נרתיקית או וגינאלית אם תרצו, לידה רפואית ועוד, אולם למעשה ניתן לומר באופן כללי, כי למרות שפע השמות השונים, המילים וההגדרות השונות לכאורה, כל הלידות נחלקות בעצם לשני סוגים בסיסיים-עיקריים בלבד:

א. לידה  קונבנציונאלית - "רגילה" -

הכוונה ללידה כזו המתנהלת ע"י צוות מיילדותי-רפואי, המתקיימת בדרך כלל בבתי חולים ובבתי יולדות ומתבצעת בעזרת מכשור ועזרים טכנולוגיים, תוך שימוש בתרופות ובתכשירים רפואיים, למשל לצורך זירוז הצירים, לקידום הלידה, לשיכוך כאבים (כשמשכך הכאבים השכיח והמוכר שבהם הוא האפידורל) ועוד.
במהלך לידה כזו, האשה היא בעצם די פסיבית. על פי רוב היא נאלצת להיות מרותקת למיטה, מחוברת למוניטור, לעירוי ולצינורות נוספים, וכן שרויה בצום עד סוף הלידה, למקרה של הסתבכות כלשהי וצורך לבצע ניתוח דחוף.
במצב כזה תתקשה היולדת בשינוי תנוחות במיטה ובניידות (למרות שאני אישית מאד ממליצה ללמוד מראש ולתרגל מבעוד מועד בקורסי הכנה ללידה או לבד, כיצד ניתן להניע את הגוף גם בסוג כזה של לידות) והיא תהיה תלויה בידע, בנסיון ובהחלטות של הסגל הרפואי המטפל בה.

ב. לידה טבעית -

בסוג זה של לידה, שאננו קשור כלל למקום בו היא מתבצעת: חדר לידה של בית חולים, לידה בבית, במים, מרכז לידה טבעית וכו', אלא לאופן שבו היא מתבצעת, מחליטים בני הזוג ובדרך כלל בעיקר היולדת המתמודדת עם הכאבים, לקחת אחריות על תהליך הלידה שלה ועל הטיפול בתינוק מיד לאחריה, כשהצוות הרפואי הופך להיות בעיקר מלווה ותומך, קשוב לצרכיה ולאפשרות שהלידה חלילה מסתבכת ומצריכה התערבות כלשהי.
כיום מאפשרים לידה טבעית ברוב בתי החולים בישראל, כאשר הצוות מסכים לכך ובתנאי שהיולדת נמצאת במצב של "סיכון נמוך" מבחינת הצפי לסיבוכים אפשריים בלידה.
במהלך לידה טבעית היולדת יכולה להיות ניידת. היא איננה נדרשת להיות מחוברת למוניטור או מרותקת למיטה והיא יכולה להתמודד עם כאביה בעזרת נשימות, תנועה, עיסויים, שימוש בשמנים, שהייה בג'קוזי ועוד, כשהיא מקבלת תמיכה מבן זוגה או ממלווה אחר. במשך התהליך מותר לה אף לאכול ולשתות. היולדת בלידה טבעית, חווה את התהליך העוצמתי של הלידה והיא יכולה לתפוס אותו ולהתייחס אליו כאל תהליך בריא, טבעי וזורם. 

לסיכום:

ניתן לומר כי בכל אחד מ"סוגי הלידה", בין אם זו לידה "רגילה" או טבעית, יכולות להתקיים לידות טובות ובריאות, המשאירות רושם מעצים על האישה ובן זוגה, אולם באותה מידה בכל אחת מהדרכים הנבחרות, עלולות הלידות להיות קשות, ממושכות וכואבות, תוך שהן משאירות זכרון טראומתי. 
חשוב מאד ללמוד מראש , להתכונן ולדעת לקראת מה אתם הולכים, לתרגל את האפשרויות, התנועות והתנוחות, אפילו לבחור את הלידה שמתאימה לכם ואף לשאוף אליה, אבל חשוב וכדאי גם לזכור שלא הכל תלוי בכם, לא להתקבע על "התסריט" שאיתו באתם אלא לגלות גמישות ופתיחות בהתאם לנסיבות בפועל.

בכל מקרה אני מאחלת לכם, שתהיה לידה טובה וקלה.

אחות מוסמכת, מיילדת מוסמכת, מדריכת הכנה ללידה BA בסיעוד ובוגרת קורסים רבים גם מהרפואה הטבעית-המשלימה.
מנהלת מרכז אמא אדמה - הריון, לידה והורות. רח' הבנים 14 ב', הוד השרון. 09-7408693.
לידת בית
לידה טבעית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב